ARTURO BASTÓN
KIKOL GRAU
ELISABET MABRES


ELISABET MABRES

cv

selecció de vídeos
per a projecció


videografia

article d'Àngels Garcia i Ferrer



Tríptic romanès. Trilogia romanesa amb imatges d’aquest país i fragments de la poesia de Letiția Ilea.



EL NO DIT

2021_7:37 min

El primer curtmetratge de la trilogia és el més críptic dels tres. Imatge, poesia i so creen una unitat de latència, una narrativa simbòlica i disruptiva que acaba desvetllant consciències viscudes de moltes veus silenciades. La veu, assetjada, n’és una mostra.


5 CONTES SONORS

2021_7:27 min

Cinc músiques romaneses i un conte visual per a cadascuna. Breus translacions de contrast entre malenconia i jovialitat, concebuts com a interludis vitals d’una base ètnica i visual de la geogràficament pròxima Romania. Les paraules de la poesia de Letiția Ilea addicionen, com sempre, gran pensament.


LA VEU

2021_7:05 min

La necessitat de fer un retrat a la poetessa es va imposar, i va caldre un cinquè viatge a Romania per enregistrar la persona, la veu i tot l’entorn domèstic: llibres, objectes i mascota. Es tracta d’un doble homenatge: el meu a Letiția i el de la poetessa a la seva mare, en un temps de pèrdua molt sentit.




SUBLIM E.T.

2022_3:40 min

En escoltar “E.T. (Extra Terre Version)” vaig entrar en un bucle auditiu fins a obtenir els permisos per fer-ne un vídeo. A Sublim E.T. es desvetllen extremitats; cossatges com meduses dansen damunt d’una antiga cartografia de pop; s’acomiada una vella màscara i les extremitats evolucionen cap a l’antropomorfisme d’una criatura fins a la desintegració... Tot és una qüestió de temps.






(VÍDEO) CORRESPONDÈNCIES CP//EM
 

2022_4:30 min

Es tracta d’una correspondència audiovisual intercanviada amb Carlos Pina, performer i videoautor, creador de gran part de la música dels meus vídeos. Un diàleg sobre el rebre i el donar que et qüestiona, entre d’altres, la continuació o la reactivitat com a resposta dels nostres estats i circumstàncies.




ABANS DE L’OBLIT

2022_1 min

Molt abans de ser pares, Conxita i Vicens van viure una relació epistolar obligada per la distància temporal d’un servei militar. Els fills trobem les cartes rebudes en dos grups de contrast: encadenat/obert. El primer queda convertit en objecte de valor i al segon li donem el valor de la veu. El fet de com guardem les cartes d’amor ¿té a veure potser amb el vincle relacional? En paral·lel, aquest sosteniment de memòria apunta a una associació d’imaginaris i semblants. Tot en un sol minut.




A ÇOR

2022_13:13 min

Una dansa estàtica de natura paisatgística és el teló de fons per a dues veus que reflexionen sobre l’amor, la vida i la mort. A Çor és la Dedicació I a Marguerite Duras, amb textos de Duras i d’altres autors com Ingmar Bergman i Mª Cecilia Salas Guerra. El títol fa referència a una doble construcció: el cor (des d’on em dirigeixo) i la procedència de les imatges (de les Açores).






A DURAS


2022_3 min

És la Dedicació II a M. Duras per continuar el llegat de pensament sobre amor i vida, vinculats a una ficció interpretada per dues actrius més la dels objectes i espais d’interior. Diferents quadres de representació entre escenes de la pel·lícula India Song de Duras i la meva fotonovel·la en resina Un día Roberta sabrá del 2002.




NEGATIUS

2022_3 min

Arreu trobo negatius. Amuntego i desfaig. Sempre en l’intent d’alleugerir memòria. Els meus negatius, allunyats dels positius, els reservo a futures decisions dels altres.




RELACIÓ D’AMORT

2022_3 min

És una invitació a compartir la destrucció d’amors objectuals i plàstics de realització pròpia. Aquest vídeo dona peu a un enunciat que duré a terme el dia de la presentació.


AUTORETRAT


AUTORETRAT 

2022_9:30 min

En la certesa de considerar la majoria de la meva obra autoreferencial, rebre la proposta de fer un autoretrat audiovisual m’ha dut a escodrinyar en arrels passades, altres poc o gens conegudes, i alguns presents tangencials que de vegades sorgeixen com imatges inesperades. Algun humor, poc pudor i sempre des de mi.




E D I C I O N S   A N T E R I O R S __

2000-2004 __ 2005 __ 2007 __ 2008 __ 2009 __ 2010 __ 2011 __ 2012 __ 2013 __ 2014 __ 2015 __ 2016 __2017__ 2018 __2019 __2020 __2021 __